Observatori de Tendències de Mercabarna

Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències, que té com objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari. Amb aquest servei Mercabarna vol ajudar les empreses del recinte a millorar la seva competitivitat.

Metodologia de treball 

  • En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori.
  • S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit.
  • L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell. 

Històric de jornades 

L’Observatori de Tendències va analitzar els següents temes:

La comercialització digital dels productes frescos.

Els aliments ecològics.

Els comerços detallistes regentats per estrangers.

L'impacte de l'e-commerce en l'alimentació fresca.

L'aprovisionament de mitjans de transport de passatgers.

Noves tendències en formats i producte fresc.

  • 2018

Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor de productes frescos.

Els envasos plàstics en la distribució alimentària: normativa, reptes i estratègies d'innovació.


Contacte

  • Pablo Vilanova Director de l’Àrea d’Estratègia
  • 93 556 30 00