Jornades 2016
L'Observatori de Tendències de Mercabarna va organitzar dues jornades durant el 2016, en les quals va estudiar les implicacions de l’e-commerce al sector alimentari i les oportunitats de negoci en l’aprovisionament de mitjans de transport de passatgers.
5a Jornada: “Creuers, avions i trens: oportunitats per a captar-los com a clients”
27 de setembre de 2016
La jornada de l’Observatori de Tendències de Mercabarna analitza els escenaris i les oportunitats de negoci per a l’alimentació majorista vinculada als grans fluxos de transport: els creuers, el transport aeri i el transport ferroviari de llarga distància. El seminari ha inclòs la presentació de l’estudi a càrrec de Carme Poveda, directora d’Anàlisi Econòmic de la Cambra de Comerç de Barcelona, i la realització d’una taula rodona moderada pel periodista econòmic de La Vanguardia, Eduardo Magallón, i la presència de diversos experts en el tema.
Descarrega l’estudi de mercat de la cinquena jornada
Llegeix la notícia sobre la jornada
4a Jornada: “L’impacte de l’e-commerce al sector alimentari”
27 d’abril de 2016
Prop d'un centenar de persones assisteixen a aquesta jornada, en la qual s’analitzen l'escenari i les oportunitats de negoci de l’e-commerce en el sector de l'alimentació. La sessió, celebrada en el marc de la fira Alimentaria, inclou la presentació d'un estudi de mercat elaborat per Market Aad i la celebració d'una taula rodona, on diverses empreses expliquen les seves experiències en la venda a través d’Internet. Durant la jornada es destaca que el producte fresc serà l'element clau per a l'enlairament definitiu del comerç online, un canal de venda que des de fa anys creix de forma exponencial i sòlida.
Descarrega l’estudi de mercat de la quarta jornada de l’Observatori
Llegeix l’entrevista amb Ricard Madurell, copropietari de Market Aad i autor de l’estudi