Conferència de la WUWM
Del 16 al 18 d’abril, Mercabarna va organitzar la XXXIII Conferència de la Unió Mundial de Mercats Majoristes (WUWM), que va portar per títol "Els mercats del futur: responsables i eficients". Aquest esdeveniment va coincidir també amb la celebració de la 41ena edició de l'Alimentaria, la fira internacional de referència de la indústria alimentària.
Tema principal de la conferència
La conferència va analitzar el paper que juga la responsabilitat social corporativa en la gestió dels mercats majoristes.
Més informació sobre la conferència (en castellà)
Programa i ponents
La conferència va constar de diverses sessions:
- Sessió inaugural. Els mercats del futur: eficients i responsables. A càrrec d'Antonio Argandoña, emeritus professor d’economia i ètica empresarial d’IESE Business School. Càtedra CaixaBank de Responsabilitat Social Corporativa.
- Sessió 1. Mercats responsables amb la societat.
- Ponència: El producte fresc com a base de la gastronomia. A càrrec del xef Ferran Adrià.
- Taula rodona: Els mercats com espais generadors d’ocupació i la formació com a eix estratègic. Amb la participació de Josep Miquel Piqué, president executiu de La Salle Technova Barcelona; Lourdes Reig, directora de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB-UPC); i Isaac Albert Agut, diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona. Moderació: David Fontano, president de Mercasa (Espanya).
- Ponència: Els mercats detallistes com espais de cohesió social. A càrrec de Màxim López, gerent de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.
- Presentació: La lluita contra el malbaratament alimentari. A càrrec de Ioannis Triantafyllis, director general del Mercat Central d’Atenes (Grècia).
- Sessió 2. Mercats eficients.
- Taula rodona: L’eficiència mediambiental i de mobilitat. Amb la participació de Sergio Palacios, director general del Mercat Central de Ciutat de Mèxic (Mèxic); Stéphane Layani, president de SEMMARIS (França); Francesco Cera, director general de MAAP (Itàlia) i Zhang Jianfang, president de Lingjiatang Market Develop (Xina). Moderació: Josep Tejedo: director general de Mercabarna.
- Ponència: La digitalització dels mercats. A càrrec de Francisco Huidobro, director de serveis digitals per a grans empreses a Orange.
- Sessió 3. Nous consumidors, nous canals i noves aliances.
- Presentació de l’estudi “Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor de productes frescos d’Europa, EUA i Àsia”. A càrrec de Joan Riera, director de l’àrea d’alimentació de la consultora internacional Kantar Worldpanel.
- Ponència: Aliances estratègiques per sobreviure en un món global. A càrrec de Jaume Llopis, Senior Lecturer de Direcció Estratègica d’IESE Business School.
Més informació sobre els ponents (en castellà)
Visites tècniques
Els assistents van poder enriquir la seva participació a la conferència amb tres visites:
- Visita a Mercabarna, el mercat majorista de productes frescos de Barcelona.
- Visita al mercat municipal de Sants de Barcelona.
- Visita a la fira Alimentaria, el saló internacional d’alimentació, begudes i foodservice.
Més informació
- Telèfon: 93 556 30 00
- Correu electrònic: wuwmbarcelona(ELIMINAR)@mercabarna.cat
- Pàgina web: www.wuwmconference.org/