Observatori de Tendències de Mercabarna
Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències, que té com objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari. Amb aquest servei Mercabarna vol ajudar les empreses del recinte a millorar la seva competitivitat.
Metodologia de treball
- En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori.
- S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit.
- L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell.
Històric de jornades
L’Observatori de Tendències va analitzar els següents temes:
La comercialització digital dels productes frescos.
Els aliments ecològics.
Els comerços detallistes regentats per estrangers.
L'impacte de l'e-commerce en l'alimentació fresca.
L'aprovisionament de mitjans de transport de passatgers.
Noves tendències en formats i producte fresc.
- 2018
Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor de productes frescos.
Els envasos plàstics en la distribució alimentària: normativa, reptes i estratègies d'innovació.
Contacte
- Pablo Vilanova Director de l’Àrea d’Estratègia
- 93 556 30 00
- vilanova@mercabarna.cat