Els aliments frescos, la futura clau de l’èxit de l’e-commerce

Juliol 2016

Prop d'un centenar de professionals van assistir el passat 27 d'abril a la quarta jornada de l'Observatori de Tendències de Mercabarna, on es van donar a conèixer els resultats de l'estudi de mercat 'Escenari i oportunitats de negoci e-commerce en alimentació'.

L'acte, que va tenir lloc durant la celebració de la fira Alimentaria, va posar de relleu la importància creixent que tindrà el comerç digital d'alimentació en els propers anys, gràcies al paper que jugaran els frescos.

És la segona vegada que l'e-commerce és protagonista d'una jornada de l'Observatori de Tendències, ja que en paraules del president de Mercabarna, Agustí Colom, "hem volgut donar continuïtat a aquest tema perquè les petites i mitjanes empreses alimentàries tinguin eines per conèixer l'enorme pes que està adquirint el comerç en línia en el sector, i ho considerin en qualsevol nova estratègia de negoci".

Un model de negoci de creixement sòlid

Ricard Madurell, co-director de la consultora Market Aad i autor de l'estudi, va presentar les dades estadístiques que corroboren que el sector de l'e-commerce està en auge. A Espanya, la xifra de negoci del comerç digital es va situar als 20.000 milions d'euros el 2015, mentre que les previsions per a aquest any consideren que hi haurà un increment del 29,2%, és a dir, un volum de 26.500 milions d'euros.

En l'àmbit de l'alimentació, les xifres denoten que el comerç online encara està en una fase incipient. La venda d'aliments per Internet representa el 2,2% sobre el total de comerç online, un 0,8% del global del sector de l'alimentació. Tanmateix, els experts apunten que els frescos seran els productes clau que faran enlairar definitivament l'e-commerce d'alimentació.

Una taula rodona de professionals del sector

La sessió es va completar amb una taula rodona on van participar professionals que venen els seus productes també per Internet -com és el cas d'Alfonso Jiménez, president de Cascajares, i Núria Gustems, gerent de Gran Blau- o que són plataformes de comerç en línia -com Javier Condal, que és el responsable de Condisline; David Campoy, director comercial d'Ulabox, i Gemma Sorigué, CEO de Deliberry-.

Algunes xifres de l'estudi

• 25.600 milions d'euros és la xifra de negoci d'e-commerce prevista a Espanya per al 2016
  • 48% dels espanyols realitzen una compra mensual online
  • 70€ és l'import mitjà de les compres realitzades per Internet