“L’e-commerce d’aliments frescos ha de superar les barreres logístiques i de confiança dels consumidors”

Juliol 2016

Entrevista a Ricard Madurell, autor de l'estudi "Escenari i oportunitats de negoci e-commerce en alimentació", que es va presentar a la quarta jornada de l'Observatori de Tendències de Mercabarna.

Què indica que els productes frescos donaran l'impuls definitiu al comerç digital en alimentació?

De la mateixa manera que fa 10 anys poca gent creia que compraria roba o sabates per internet, la compra en línia d'aliments anirà superant barreres fins a ser part del dia a dia. En aquest procés, els aliments frescos representen un element clau, ja que en ells hi trobem els reptes més importants a superar, com són les necessitats logístiques o les barreres de confiança dels consumidors. Un cop els clients comencem a provar i quedar satisfets, el sector guanyarà ràpidament la massa crítica necessària per alçar el vol i aleshores el creixement serà ja imparable.

Com es pot enriquir l'experiència de compra de les persones que adquireixen producte fresc per Internet?

Evidentment el producte que acabem rebent a casa ha de satisfer les nostres expectatives, però també és cert que els elements sobre els quals construïm la nostra experiència de compra van més enllà. S'ha de tenir en compte que la compra en línea pot aportar comoditat o immediatesa, aspectes que cada cop tenen més pes en la forma en què comprem.

Per què és important que les empreses valorin l'e-commerce en el seu model de negoci?

Els hàbits de consum evolucionen i es transformen, i cal estar especialment alerta per no quedar fora de joc. En aquest sentit, una correcta estratègia i un bon ús de les eines d'e-commerce esdevindran elements clau per a donar resposta a un col·lectiu de clients que arriba amb nous hàbits i noves necessitats sota el braç.

Ricard Madurell, durant la presentació de l'estudi
Els aliments frescos seran els productes clau de l'e-commerce