Quines són les últimes tendències en el sector de la restauració?

Mercabarna, a través de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, i amb la col·laboració d’ANTA, va organitzar la III edició de la jornada Restaurants Concepts.

Tal i com va passar en la primera i la segona edició, aquesta jornada, celebrada el passat 3 de juny, va a tornar a tenir una excel·lent acollida, amb prop d’un centenar d’assistents. El secret del seu èxit radica en reunir dins d’un mateixa jornada exemples de nous models de restaurants que tenen els productes frescos com a protagonistes destacats i crear un clima propici per potenciar les relacions entre els que desenvolupen aquests negocis i les empreses de Mercabarna que els poden donar servei.

En aquesta ocasió, els casos que es van presentar van ser els dels restaurants Más Q Menos i Sandwichez i el de les xarcuteries Enrique Tomás, com mostra de conceptes de menjar ràpid saludable o de degustació sense cuina. També van exposar les seves experiències altres models de restaurants com Cuina Sana, el Grup Nomo i Gaft Restaurants Group. Tots ells van explicar quin paper juga el producte fresc en els seus menús i van apuntar el binomi qualitat-preu, el servei i l’estreta col·laboració en temes d’innovació com algunes de les claus de la relació amb els seus proveïdors.

Un concepte novedós: els restaurants sostenibles

La sostenibilitat és un concepte que cada cop està més estès en el sector de la restauració. I no només lligat als processos o al model de gestió dels restaurants sinó també a la tipologia i procedència dels productes que utilitzen en els seus plats. És una tendència emergent i, com a tal, es va incloure en el programa d’aquesta jornada a través del testimoni de tres exponents de restaurants sostenibles com són Sal de Varador, Organic’s i Sergi de Meià, que van explicar el seu model de negoci i quines dificultats tenen a l’hora de proveir-se d’aliments frescos.

Un centenar de persones van assistir a la jornada Restaurant Concepts