Mercabarna impulsa un concurs de fotografia per donar-se a conèixer

Juliol 2016

El 15 de juliol es presentaran les imatges guanyadores del concurs 'Mercabarna Enfoca', en el qual han participat prop de 100 fotògrafs entre professionals i amateurs.

L'escriptora Susan Sontag va dir que la fotografia és una manera de mirar, no és la mirada mateixa. Des d'aquesta premissa, Mercabarna ha creat els premis 'Mercabarna Enfoca', una iniciativa pensada per mostrar el dia a dia i l'essència d'aquesta Unitat Alimentària a través de la mirada de fotògrafs professionals i aficionats.

El concurs va arrencar el 26 d'abril i fins a finals de juny ha aplegat gairebé un centenar de fotògrafs que han pogut visitar i fotografiar diferents espais i situacions del recinte.

Una trentena han estat fotoperiodistes, nacionals majoritàriament, que han copsat la vida, la gent i els valors de Mercabarna. La resta, prop de seixanta usuaris de la xarxa social Instagram, han participat en dues trobades el 12 de maig i el 15 de juny on han pogut fotografiar els Mercats Centrals del Peix i el de Fruites i Hortalisses.

Els ciutadans també poden experimentar el dia a dia del concurs a través dels perfils de Facebook i d'Instagram de 'Mercabarna Enfoca', des d'on s'han tractat aspectes com el funcionament del polígon, les activitats econòmiques que s'hi desenvolupen i les experiències d'empresaris i treballadors.

El proper 15 de juliol s'entregaran els premis del concurs, 6.000€ per al guanyador en la categoria professional i dos guardons de 1.000€ per a la d'instagramers. Aquesta acció es completarà a la tardor amb l'organització d'una exposició.

Els instagramers han pogut retratar el dinamisme del Mercat Central del Peix
Els fotògrafs professionals han captat l'essència de Mercabarna
Alguns participants, al Mercat Central de Fruites i Hortalisses