La direcció i els representants empresarials del polígon alimentari visiten l'estació de metro Mercabarna
L’arribada de la línia 9 del metro a Mercabarna suposarà, sense cap dubte, un canvi important en la mobilitat dins del recinte. I és que, es preveu que amb l’arribada del suburbà, un 30% dels usuaris canviarà el cotxe pel metro.
A l’espera d’aquest moment, ja està construïda l’estació de metro Mercabarna. Tant l’accés principal –situat al costat de la porta K del recinte– com el vestíbul, els ascensors, les andanes i el túnel per on circularan els combois estan acabats. Ara queda urbanitzar la parada, és a dir, posar les taquilles d’accés, instal·lar els comerços, senyalitzar l’espai, entre d’altres.
Aquesta estació, dissenyada per l’arquitecte Jordi Garcés, compta amb algunes particularitats. La forma de les parets, rugoses i irregulars, cosa que li confereix un caire industrial a la parada, i la llum natural a l’andana, gràcies a unes claraboies situades al sostre.
Per conèixer aquests i d’altres aspectes, els representants de les associacions empresarials del recinte i l’equip directiu de Mercabarna van fer, el 7 de juliol, una visita a l’estació, acompanyats pel tècnic de l’empresa Gisa, Miquel Malavia, que va ser l’encarregat d’explicar les característiques d’aquesta instal·lació.
El metro, al 2014
Tot i tenir l’estació feta, el ramal de l’L9 on està la parada de Mercabarna no funcionarà fins el 2014, segons va informar Malavia. Aquest ramal compta amb 13 parades que connecten l’Hospitalet (a l’estació de Collblanc, que enllaça amb l’L5) la Fira, el Parc Logístic, el Prat de Llobregat i les dues terminals de l’Aeroport. En aquest trajecte, també està l’estació Ciutat Aeroportuària, que estarà situada a prop de Mercabarna-flor però que encara està pendent de construcció.